MENU

Jesu li muškarci danas pod jednakim pritiskom ljepote kao i žene?

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 10. travnja 2025.

Muško samopouzdanje sve se češće mjeri brojem skincare koraka, stupnjem definirane čeljusti i gustoćom obrva (o kosi da i ne govorimo). Muškarci 2025. nisu više samo gledatelji reklama o ljepoti – oni su glavni glumci. I zato je krajnje vrijeme da skinemo rukavice i pogledamo u muško ogledalo.

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 10. travnja 2025.

Pogledajmo istini u oči: nekad je muževnost podrazumijevala da imaš dobar sat, znaš otvoriti bocu vina i možeš sastaviti IKEA namještaj bez psovanja. Danas to znači da moraš imati savršeno oblikovane obrve, skincare rutinu od 12 koraka, zategnutu čeljust (idealno genetski, ali botox je isto dobra opcija), trbušnjake poput Dwaynea Johnsona i frizuru koju održavaš češće nego odnose s članovima obitelji.

Pitanje više nije jesu li muškarci pod pritiskom ljepote, nego koliko duboko taj pritisak seže i tko sve od toga zarađuje.

Izvor: Pexels

Instagram, TikTok i ogledalo u muškom džepu

Algoritmi znaju sve. Primjerice, kad klikneš na profil fitness influencerice, odmah ti se krenu prikazivati sadržaji u obliku fitness odjeće, gadgeta i teretana koje su novi place to go. Ali i ne samo to, nego algoritmi idu korak dalje i predlažu tipa s osmijehom s reklame za pastu. I odjednom, scrollaš dentalne usluge, dermatološke ordinacije, pa čak i video tutoriale kako pravilno konturirati nos.

Drugim riječima, muška ljepota postala je tržište vrijedno milijarde i nije više niša, nego mainstream. Od brendova koji lansiraju šminku za muškarce (da, postoji i foundation za bradu), do anti-age tretmana u estetskim klinikama koje više ne targetiraju samo žene.

Ali unatoč tome svemu, i dalje nije sve površinski. Baš naprotiv, uspješan muškarac danas treba izgledati kao da ima život pod kontrolom, a to ne uključuje samo izgled, nego i samopouzdanje i emotivnu stranu. 

Izvor: Pexels

Mentalno zdravlje i nevidljivi standardi

I tu dolazimo do onog nevidljivog. Dok žene već desetljećima vode rat sa standardima ljepote i otvoreno o tome pričaju, muškarci tek sad ulaze na to minsko polje. 

No, koračaju oprezno, tiho, gotovo pognutih glava. Neće ti reći da su nesigurni zbog svoje kose koja se prorjeđuje ili zato što imaju “dad bod”. Ali zato će naručiti kolagen, tinkturu od koprive, prijaviti se na tretman zatezanja kože i pomno birati filtere za storyje.

Već smo pisali kako su muškarci naučeni šutjeti o svemu, pa tako i o izgledu. Ali upravo to čini njihov pritisak tihim ubojicom samopouzdanja.

Izvor: Pexels

Tko gubi, a tko profitira?

Industrija ljepote itekako voli ovakve trendove – novi potrošači, veći budžeti, veća potražnja. Influenceri koji izgledaju kao grčki bogovi s Pinterest moodboarda, sad prodaju proteinske shakeove, estetke tretmane i trenirke koje koštaju kao pola najma u Zagrebu.

A dok se žene i dalje nose s dvostrukim standardima (budi prirodna, ali i flawless), muškarci su uhvaćeni u spiralu gdje se od njih očekuje da izgledaju „muževno savršeno“ – snažno, ali istovremeno njegovano, samouvjereno, samozatajno.

Izvor: Pexels

Je li to stvarni napredak ili samo rebrand starih problema?

Otvorenost prema njezi, estetskim zahvatima i razgovoru o izgledu kod muškaraca može biti oslobađajuća, no samo ako je vlastiti izbor. Ali u trenutku kad te oglas na feedu uvjerava da nisi dovoljno dobar ako nemaš sjajnu kožu i dovoljno muževne crte lice, to više nije briga o sebi

To je industrijski manipuliran osjećaj srama i direktan utjecaj na muško samopouzdanje koji nitko nije tražio.

Izvor: Pexels

Dakle, jesu li muškarci u 2025. pod jednakim pritiskom ljepote kao i žene? Možda ne u istom obliku, ali da, sve više jesu. I dok su žene kroz desetljeća stvorile čitave pokrete koji dekonstruiraju standarde ljepote, muškarci su tek na početku tog puta.

Vrijeme je da prestanemo tretirati pritisak ljepote kao žensku stvar jer muško ogledalo itekako postoji – samo smo se svi zajeno predugo pravili da je zamagljeno.

Izvor naslovne fotografije: Pexels

#TATAGER #LJEPOTA #BEAUTY STANDARDI

Preporučeni sadržaj