U trenutku kad ste pročitali riječ “vagina” na početku ovog teksta, jeste li pomislili na cijeli dio "tamo dolje”, onako sve u paketu? Ako jeste, niste jedini. I niste krivi. To se zove sistemska konfuzija.
Vagina nije ono što većina ljudi misli da je, niti ono što većina reklama pokazuje da je. Vagina je kanal, unutarnja struktura i most između vanjskog svijeta i maternice. A ono što zapravo svakodnevno vidimo (ako si damo priliku pogledati), što osjećamo kad se oblačimo, što se depilira, što se dotiče ili pere – to je vulva, vanjski dio. Usne (male i velike), klitoris, otvor uretre, ulaz u vaginu.
No, ako ne znaš razliku, kako znaš što, kada i čime tretiraš kad je intimna njega u pitanju?

Vox populi o vagini: što žene znaju o svom tijelu?
Isto tako, to pitanje nije samo praktično, nego i filozofsko. Jer u doba kad se puno priča o ženskom osnaživanju, činjenica je da još uvijek nije normalno razgovarati o osnovama vlastitog tijela, čak ni među ženama. Pogotovo kad je riječ o intimnoj njezi.
Preagresivni sapuni, mirisne maramice, dezodoransi za intimne dijelove – tržište intimne njege često nas uči da budemo čiste, ali rijetko da budemo ispravno informirane. A zapravo, jedan od rijetkih brendova koji stvarno zna gdje završava marketing, a počinje znanje, je Chilly koji se ne boji reći i nazvati stvari pravim imenom.
U našem novom vox populiju, iskoristili smo priliku i napravili jednu vrlo realističnu fotografiju ženskog spolnog organa te pitali prolaznice da nam pokažu gdje je vulva. I što smo naučili? Ponajprije da ovakve teme trebaju prestati biti tiha sramota i postati glasna tema.


Zašto je znanje o vlastitoj anatomiji moć?
Učimo djecu o planetima, fotosintezi, čak i složenim jednadžbama, a o seksualnom razvoju i poznavanje vlastitog tijela? To prepuštamo Googleu i nespretnim školskim brošurama iz 2003.
Poznavanje vlastite anatomije nije samo pitanje intime. To je pitanje opće kulture. I zato je ključno razgovarati o vulvi jednako često i glasno kao što razgovaramo o krvnom tlaku.

Brendovi poput Chillyja prepoznali su ovu prazninu i ne bježe od edukacije. Njihova linija proizvoda nije samo “svježa”, već cilja na osvještavanje njege intimnog područja kao dijela svakodnevnog self-carea, a ne nečeg što se skriva iza šifri “za osjetljiva područja”. Baš suprotno – nježno, pH prilagođeno i bez srama.
Ovaj vox populi nije bio šala, nego prilika da se pogledamo u ogledalo.
Vrijeme je da se vulva prestane skrivati iza eufemizama i stida. Vrijeme je da anatomske karte uđu u osnovne škole, da se intimna njega ne svodi na cvjetnu svježinu, već na zdrav razum. Vrijeme je da se svakodnevna higijena tretira s istom pažnjom kao skincare rutina. Tu uskače Chilly, ne kao rješenje, nego kao saveznik u edukaciji i normalizaciji.
Znanje nije neugodno, ali neznanje jest.
Ovaj sadržaj nastao je u suradnji s Chilly.
Izvor naslovne fotografije: Mamager