Kad pomislimo na fizikalnu terapiju, prva asocijacija obično je hladan, bijeli prostor s mirisom dezinfekcije, pokoji anatomski poster na zidu i zvuk aparata koji pišti negdje u pozadini. Možda čak i neugodne uspomene na dugačke termine, čekanja u hodnicima i osjećaj da smo samo još jedan pacijent u nizu.
Ali što ako bismo fizikalnu terapiju mogli doživjeti drugačije? Ne kao puku medicinsku proceduru, već kao iskustvo oporavka koje je istovremeno terapeutsko i inspirativno? Upravo na toj ideji nastao je Vell – centar za rehabilitaciju i fizikalnu terapiju koji briše granicu između medicine i lifestylea.

Nova dimenzija brige o tijelu
Vell redefinira ono što smo dosad podrazumijevali pod fizikalnom terapijom. Ovdje se ne radi samo o liječenju bolova ili postoperativnom oporavku, već o holističkom pristupu tijelu, gdje se znanstveni pristup fizikalne terapije spaja s filozofijom ugode i dugoročne njege.
Od trenutka kada zakoračite unutra, Vell nije samo prostor, nego potpuni retrofuturistički doživljaj. Obli oblici, tople boje i taktilni materijali stvaraju osjećaj sigurnosti i smirenosti, dok estetika interijera donosi neočekivani twist: elemente retrofuturizma koji nas teleportiraju u prošlost, ali kroz vizuru budućnosti.

O tome zašto je odabrao baš ovaj smjer dizajna i što je htio s tim postići, razgovarali smo s direktorom Vella, Matijom Kovačecom:
„Kada smo osmišljavali koncept Vell centra, željeli smo stvoriti prostor koji nije samo inovativan u smislu opreme i tehnologije, već i vizualno izazovan i inspirativan za sve naše korisnike. Smatrali smo da je važno da naš centar odražava duh modernog doba, ali na način koji čini razliku – stoga smo se odlučili za svemirski, retrofuturistički dizajn. Ovaj odabir nije slučajan. Svemirski dizajn evocira osjećaj napredne tehnologije, neograničenih mogućnosti i postizanja novih granica, što je u savršenoj suglasnosti s našim pristupom rehabilitaciji – mi također nastojimo pomoći ljudima da dostignu svoje osobne granice, unatoč fizičkim izazovima."

Matija nam je objasnio kako je retrofuturizam je bio prirodni izbor jer spaja prošlost i budućnost, stvarajući atmosferu koja podsjeća na optimizam prošlih vremena, ali s pogledom u budućnost, na novu tehnologiju i nove mogućnosti.
"Ovaj stil ne samo da odražava našu želju da se povežemo s naprednim tehnologijama kao što su antigravitacijske trake ili robotske terapije, već i našu predanost stvaranju prostora u kojem se pacijenti mogu osjećati inspiriranim i motiviranim za svoj oporavak. Na kraju, vjerujemo da prostor u kojem se ljudi liječe treba biti više od prostora za terapiju – on treba biti mjesto u kojem se osjećate kao da ste na pragu nečeg velikog, što je upravo ono što retrofuturistički dizajn omogućuje", dodao je.

Psihologija forme i boje u dizajnu brenda
Danas je tehnologija sve naprednija, a svakodnevni život sve brži te u svemu tome ljudi nesvjesno traže utočište u nečemu poznatom, ali s dozom optimizma prema budućnosti.
Upravo se tu i rodila inspiracija retrofuturizmom – konceptom koji je u vizualnoj komunikaciji Vella poslužio kao most između sigurnosti prošlih vremena i napredne budućnosti rehabilitacije koja u Vellu čini interaktivno iskustvo uz inovativnu i jedinstvenu tehnologiju.

Okrugli oblici – mekoća i fluidnost
U Vellovom vizualnom identitetu dominiraju zaobljeni rubovi, fluidne forme i organski prijelazi. Psihološki, okrugli oblici su povezani s osjećajem ugode, nježnosti i topline – što je potpuna suprotnost klasičnim, sterilnim prostorima medicinskih ustanova koje često djeluju hladno i bezlično.

Tople boje – nostalgija i optimizam
Paleta boja u Vellu nije slučajna – zemljani tonovi, prigušene nijanse narančaste i bež kombinirane sa suptilnim pastelima podsjećaju na estetiku 70-ih i 80-ih, dok istovremeno pružaju osjećaj smirenosti. Boje nisu samo dekorativni element. One su alat za emocionalni reset koji je ključan u procesu rehabilitacije.



Taktilni materijali – povratak senzualnosti prostora
Retro estetika u Vellu nije samo vizualna, ona se osjeća pod prstima. Korišteni su topli, prirodni materijali, a senzorni dizajn aktivira osjećajnost i prisutnost u trenutku, što je ključno za proces ozdravljenja.
Kako dizajn mijenja percepciju zdravlja?
Vell je mjesto gdje je svaki detalj promišljen kako bi pacijent osjetio da je važan, da njegov oporavak nije samo medicinska procedura, već osobno iskustvo rasta i transformacije.

Arhitektica Jelena Babić, rekla nam je više o svom iskustvu rada u Vellu:
„U suradnji s Vell centrom za fizikalnu terapiju i rehabilitaciju, Salon33 je sudjelovao u finalizaciji interijera kroz odabir završnih obloga i namještaja, pazeći da prostor prati viziju brenda, ali i stvori ugodno okruženje za korisnike. Inspiracija je proizašla iz cjelokupnog vizualnog identiteta centra, koji Vell smješta u koncept „retro budućnosti“. Vrhunska tehnologija rehabilitacijskih uređaja, sa svojim preciznim, gotovo hladnim dojmom, smještena je u prostor koji joj namjerno kontrira – topliji, dinamičniji i ugodniji za boravak."


Jelena je naglasila kako su se umjesto standardne hladne plave palete, odlučili za kombinaciju plavih i narančastih tonova, kako bi prostoru dali više karaktera i energije.
“Poseban naglasak stavljen je na rasvjetu – igra direktne i indirektne svjetlosti omogućava prilagodbu atmosferi, bilo da je riječ o fokusiranom radu terapeuta ili osjećaju opuštenosti za pacijente. Vell centar tako postaje mjesto gdje se inovacija susreće s emocijom, a rehabilitacija postaje iskustvo u kojem prostor aktivno doprinosi procesu oporavka. U Salon33 vjerujemo da arhitektura i dizajn interijera mogu oblikovati ne samo prostor, već i osjećaj koji on ostavlja – a ovaj projekt to potvrđuje”, dodala je arhitektica Babić.


Zdravlje nije samo odsustvo boli – to je kvaliteta života. I upravo zato, dizajn Vella nije slučajnost. On potvrđuje moć vizualnog identiteta i prostora da utječu na naše stanje uma, osjećaj sigurnosti i proces ozdravljenja. Budućnost rehabilitacije ne mora biti sterilna i bezlična. Baš naprotiv, može biti itekako inspirativna, ugodna i, nadasve, humana.
Dobrodošli u Vell!
Interior design: Salon 33
Brand strategija: Jelena Babić, Jelen&jelen
Vizualni identitet: Ivana Bačanek, Vidi visual design
Izvor naslovne fotografije: Vell centar