Postoji mjesto gdje se ipak glasno priča o stvarima o kojima drugi još uvijek šapuću. I to bez filtera, bez dizanja obrva i bez “Jesi li sigurna da o tome želiš javno?”. Taj je prostor nastao u trenutku kad je nekolicina mamagera (i tatagera) odlučila razvući tepih pod kojim već generacijama skupljamo tabu teme. Mentalno zdravlje, žensko tijelo, trauma, odnosi, tuga, šutnja – sve ono što nas zapravo oblikuje, a rijetko se vidi na van.
Naziv izložbe i panela “(Ne) želim znati: Ispod tepiha” nije slučajan. Jer svi znamo onaj osjećaj: vidiš da nešto nije u redu, ali nastaviš. Jer posao. Jer djeca. Jer sad nije trenutak. I tako prođu dani. Mjeseci. Godine.
Ali istina je da tepih puca po šavovima. I da smo umorne. Od šutnje, od boli, od stalnog biranja riječi kako ne bismo bile “preemotivne”, “drama queen”, “neprofesionalne”…

U tome ključnu ulogu imaju organizacije poput udruge HUHIV, koja se već godinama bori protiv stigme i diskriminacije povezane s HIV-om, spolnim i reproduktivnim zdravljem te mentalnim zdravljem. Kroz savjetovanja, edukacije, probirna testiranja na spolno prenosive infekcije (SPI) i rad s ranjivim skupinama, mladima i širom zajednicom, HUHIV kontinuirano pruža podršku osobama koje svakodnevno žive s osjećajem srama, izolacije ili straha od odbacivanja.

Možda je vrijeme da i ti podigneš vlastiti tepih?
Ne moraš to napraviti javno. Ne moraš to podijeliti na Instagramu. Možda to znači razgovor s terapeutkinjom. Možda znači da napokon kažeš prijateljici kako si zapravo. Možda napišeš. Možda plačeš. Sve je ok – sve dok to radiš svjesno, svojevoljno i za sebe. Tvoje emocije zaslužuju više.
Ovaj panel i izložba zato nisu zaokružena priča. Oni su početak, putokaz i podsjetnik da se život ne živi samo u checklistama, u projektima i dobrim namjerama. Živi se u hrabrosti da osjetiš, pitaš, priznaš.


Događaj (ali i brendovi) koji te neće ostaviti ravnodušnim
Biti iskren, ranjiv i otvoren u društvu koje još uvijek uči slušati, nije nimalo lak zadatak. No, kao i u svemu, snaga se ne pronalazi u individualizmu, nego u zajednici. Zato veliko hvala svima koji su stali uz ovu našu priču i pomogli da se teme koje (pre)često guramo pod tepih napokon izgovore naglas.

Bez njih, ovaj događaj ne bi imao ni dušu ni okus, ni miris ni udobnost.
To su naši sponzori, Philips One Blade Intimate i Cedevita Budi DOBRO. Budi CE., edukativna platforma koja je nastala s ciljem stvaranja dobrog unutarnjeg osjećaja, ali i svi ostali koji su nas podržali.

Philips One Blade Intimate – jer intima nije tabu
Kada govorimo o zdravlju i dobrobiti, ne možemo zaobići Philips – brend koji svakodnevnu rutinu pretvara u ritual koji nije tabu. Njihovi proizvodi nisu samo kućanski aparati, nego i alati koji pojednostavljuju život, štede vrijeme i podižu kvalitetu svakodnevice. U priči o ravnoteži, autentičnosti i zdravim granicama, Philips je jedan od onih pouzdanih partnera koji tiho, ali snažno stoji iza svakog mamagera (ali i tatagera).
Kao što njeguješ lice, kosu ili nokte, tako možeš (i trebaš) njegovati i intimne dijelove tijela. Ne zato što „moraš“, nego zato što možeš. A kada već odlučiš uložiti nekoliko minuta u rutinu intimne njege, zašto to ne bi bilo s uređajem koji je osmišljen upravo za to?


Cedevita – vitaminizirana podrška kad ti najviše treba
Budi DOBRO. Budi CE. je edukativna platforma posvećena poticanju ljudi svih generacija da brinu o svom mentalnom zdravlju, budu pokretači pozitivnih promjena i lakše se nose s izazovima svakodnevice – kako bi jednostavno bili dobro.
Platforma pruža prostor za edukaciju, dijalog i stvarnu podršku, u suradnji s organizacijama i stručnjacima koji već godinama predano rade na unapređenju mentalnog zdravlja i društvene dobrobiti.


Flora Dalmatica Gin – za večeri kad istina lakše klizi niz grlo
Ovaj craft gin s dalmatinskim potpisom savršen je suputnik uz razgovore koji idu ispod površine. Flora Dalmatica ne traži etiketu, baš kao i žene koje su sudjelovale u ovoj priči. Autentičan, lokalno ukorijenjen i s dozom hrabrosti – ma baš kako volimo.

Podravka – toplo iznutra i izvana
Jer ništa ne pruža osjećaj doma kao okus omiljenog jela. Podravka je bila i ostala brend koji razumije kako nas hrana povezuje, iscjeljuje i hrani na razinama koje nadilaze kalorije. Uz njihovu podršku, na ovom smo događaju mogli nahraniti tijelo, ali i dušu.

Libresse – jer šutnja više nije opcija
Libresse kao brend higijenskih uložaka ujedno postaje i pokretač razgovora o temama koje su predugo bile tabu. Krvarenje, bol, neugoda – da, to je sve stvarni život. I da, o tome se treba pričati. Uz Libresse, dobili smo još jedan glas koji jasno kaže: tvoje tijelo nije sramota.

Chilly – tvoja intima zaslužuje nježnost
U svakodnevnim izazovima često zaboravljamo na najosjetljivije dijelove sebe – doslovno i metaforički. Zato je Chilly važan saveznik. Njihovi proizvodi podsjećaju da je nježnost prema sebi važan oblik samopoštovanja i da se intima njeguje pažljivo, svjesno i s ljubavlju.

Durex – jer otvoreni razgovori počinju u spavaćoj sobi
Kad pričamo o seksualnosti, granicama i zadovoljstvu, Durex je jedan od rijetkih brendova koji to radi bez tabua. Njihova podrška ovom projektu jasna je poruka: edukacija, razgovor i sigurnost nisu luksuz, već pravo svakoga. Seksualnost nije prljava riječ, a Durex to jako dobro zna.

Placa catering – hrana koja grli
Nema iskrenih razgovora bez dobre hrane, to svi znamo. Placa catering donio je upravo ono što treba svakom događaju ovakvog karaktera: okuse koji ne odvlače pažnju, već je pojačavaju. Autentično, promišljeno i sa srcem. Ako se nas pita - ravno u sridu!
Mi znamo da hrabrost nikad nije solo igra. Znamo i da promjena nije samo društveni konstrukt – ona mora imati logistiku. Mora imati one koji će podržati, pogurati, stati iza. Brendove koji znaju da marketing nije samo prodaja, nego platforma za razgovor. I zato ovaj članak nije samo zahvala – ovo je spotlight za sve one koji su prepoznali važnost tišine koju treba prekinuti. Hvala vam!
Izvor naslovne fotografije: Mamager