Free cookie consent management tool by TermsFeed Generator
MENU

Smrt Giorgija Armanija: Kad legenda ode, prestaje li i biznis?

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 6. rujna 2025.

Što smrt legendarnog modnog dizajnera znači za biznis i svijet mode?

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 6. rujna 2025.

Giorgio Armani je preminuo bez ekscesa, bez pompe, ali s impresivnim business naslijeđem. Armani nije bio samo utjecajna osoba u svijetu mode. Bio je i CEO, investitor, perfekcionist i ljubitelj estetike koji je osobno nadzirao svaki detalj svog poslovanja: od reklama i oglašavanja svog brenda, pa sve do frizure modela na pisti. U skladu s time, zapitali smo se što njegova smrt znači za brend? 

Mogli bismo to promatrati i kroz prizmu back-to-business lekcije o tome kako graditi imunitet na trendove jer elegancija se ne primjećuje, nego pamti, bez obzira radi li se o modi ili o načinu poslovanja.

View this post on Instagram

A post shared by British Vogue (@britishvogue)

Armani Foundation: Kad vizija postane institucija

Pisati o Giorgiju Armaniju znači pisati o čovjeku koji je promijenio ne samo način na koji se oblačimo, već i način na koji razumijemo eleganciju, luksuz i, možda najvažnije, trajnost vizije u svijetu koji stalno traži nešto novo. Armani je bio gotovo pa antropolog zapadne elegancije. Njegova odijela nisu bila samo odjeća, nego izjava. Njegovi modeli na pisti nisu samo nosili kreacije, nego su nosili poruku: da minimalizam, disciplina i sofisticiranost mogu biti jednako zavodljivi kao i raskošna ekstravagancija.

Godine 2016. Giorgio Armani napravio je potez koji ga je smjestio među najlucidnije strateške umove u modnoj industriji. Osnovao je Giorgio Armani Foundation, zakladu čija je svrha bila jednostavna, ali monumentalna: osigurati da brend ostane neovisno vođen, u obiteljskim rukama i da njegova filozofija preživi njega samog.

Zašto je to bitno? Zato što je svijet biznisa sve samo ne milostiv. Brendovi se kupuju i prodaju kao NFT-ovi u svojim zlatnim danima – danas si genij, sutra asset u Excel tablici nekog konglomerata. Pogledajte što se dogodilo s Balmainom, Versaceom ili Alexandrom McQueenom – genijalci koji su stvorili cijelu estetiku na kraju su postali tek jedna pod-marka u portfelju luksuznih divova. Armani je to znao. I zato je umjesto "prodaje duše" odabrao put institucije.

View this post on Instagram

A post shared by PlazaUomo & A Story To Read (@plazauomo)

Ono što Armani Foundation štiti nije samo krojački naslijeđeni DNA. Armani nikad nije bio samo jedan modni trend u nizu, on je uz svoj brend gradio životni koncept. Njegov dizajn predstavlja i arhitektura hotela u Dubaiju, minimalistički interijeri Armani Casa, restorani u Milanu, pa čak i parfemi koji su definirali cijele generacije.

Drugim riječima, Armani je franšizirao eleganciju. Ne onu kičastu, opsjednutu logotipom i imenom brenda, nego sofisticiranu, gotovo neprimjetnu eleganciju koja ulazi u prostor, osvaja ga i ostaje, čak i kad njen nositelj ode

View this post on Instagram

A post shared by Vanity Fair (@vanityfair)

Zašto je to poslovna mudrost?

  1. Održavanje neovisnosti – dok LVMH i Kering gutaju sve pred sobom, Armani ostaje svoj. To kupcima daje ono što novac ne može – autentičnost.
  2. Intergeneracijska vizija – umjesto da se brend kasnije bori s “lošim nasljednicima” ili oportunistima, Foundation stvara okvir u kojem obitelj i suradnici imaju zajednički kompas.
  3. Imunitet na krize – Armani je time stabilizirao imovinu i osigurao da brend ne dođe u ruke investitora koji gledaju isključivo kvartalne rezultate. 
View this post on Instagram

A post shared by Galerie Glustin (@galerieglustin)

Lekcija za sve poduzetnike

Ako nešto možemo naučiti iz ovog poteza, to je da pravi legacy ne završava na proizvodu, on se institucionalizira. Armani nije samo krojač odijela o kojem svi maštaju. On je arhitekt vlastite vječnosti.

Foundation je zapravo dokaz da vizija može postati cijeli jedan sustav i da stil može postati tržišno održiva filozofija. Biznis ne gradi samo na prodaji, nego na pametnoj kontroli, dugoročnosti i jasnoći vrijednosti.

Giorgio Armani nije samo gradio brend, on je gradio civilizaciju elegancije. I zato njegova smrt postaje nova faza jer kad jednom dizajniraš stil života, on prestaje pripadati samo tebi i postaje globalno nasljeđe.

Izvor naslovne fotografije: Profimedia

#GIORGIO ARMANI #BUSINESS #SMRT #MODA #MODNI DIZAJNER

Preporučeni sadržaj