MENU

Kako prestati biti follower i postati lider bez da zvučiš kao motivacijski govornik

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 3. srpnja 2025.

Tržište pamti samo one koji su se usudili biti prvi. Ako ti je dosta čekanja da te netko pozove za (business) stol, možda je vrijeme da ga sama postaviš.

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 3. srpnja 2025.

Ako ti je dosta copy-paste sadržaja, istih citata, startupa koji promoviraju autentični pristup, ali zapravo prodaju isti Canva template pod različitim brendom, nisi jedina. Na sceni vlada epidemija follower mentaliteta. Svi prate što radi konkurencija, svi optimiziraju za algoritam, svi idu na konferencije i čekaju da im netko drugi objasni što je sljedeće.

Ali istina je da lideri ne čekaju dopuštenje. Oni pišu scenarij.

To ne znači da i ti moraš pričati na pozornici ili se buditi u 5 ujutro. Lider ne mora biti najglasniji u prostoriji. On ne slijedi hype, on ga stvara. No, kako iz follower modea prijeći u creator, thinker i leader mode

Izvor: Pexels

Prestani tražiti dozvolu

Čekaš da tvoj šef prepozna tvoj potencijal? Da Instagram počne gurati tvoj sadržaj? Da tržište bude spremno?

Lideri ne pitaju je li netko već napravio nešto. Oni to naprave zato što im je stalo. Ne trebaju milijun lajkova da bi vjerovali u svoj projekt. Lideri ne traže validaciju – oni je stvaraju svojim rezultatima.

Zato umjesto da pitaš “Je li ovo pametno?”, pitaj se: “Što će se dogoditi ako to ne napravim?”

Uloži u svoj mozak, ne samo u svoj profil

Follower mentalitet se hrani površnim znanjem. Ti pripadaš u tu kategoriju ako te zanima sadržaj poput “top 5 AI alata”, “kako se probiti na TikToku”, “što Elon Musk jede za doručak”.

Lideri ulažu duboko: u knjige, iskustvo, razgovore s inspirativnim sugovornicima, prihvaćaju greške. Pravo liderstvo ne dolazi iz brze inspiracije, nego iz dosljednog razmišljanja i preispitivanja.

Izvor: Pexels

Preuzmi odgovornost prije nego dobiješ ovlasti

Nitko te neće staviti u vodstvo. Moraš se potruditi uzeti ga sama. Lideri su ljudi koji prvo rješavaju probleme, a onda preuzimaju zasluge. Followersi čekaju titulu, KPI-jeve i ownership. Lideri jednostavno krenu – i usput pokažu da su rođeni za to.

Ako vidiš kaos u projektu, uspori, mapiraj, predloži rješenje. Ne traži zahvalnost, traži priliku.

Pričaj realno, ne liderski

Milenijalci (i Gen Z) su alergični na buzzworde i “motivacijske” mantre bez sadržaja. Ne moraš govoriti kao keynote speaker da bi bila lider. Samo moraš:

Lideri pričaju jasno i jednostavno. 

Izvor: Pexels

Budi prototip, ne produkt

Ljudi koji prate trendove čekaju da netko definira što je dobro ili poželjno. Lideri to pokazuju kroz vlastiti primjer.

Ako želiš voditi, moraš biti prototip ideje koju zastupaš. Ako pričaš o ravnoteži, živi ju. Ako zastupaš inovaciju, riskiraj s nečim novim. Ako želiš promjenu, budi promjena.

Lider nije pozicija. To je odluka.

Liderstvo ne dolazi s funkcijom u potpisu maila. Ne dolazi kad dobiješ više followera ili kad tvoj startup uđe u inkubator. Ono dolazi kad odlučiš prestati čekati da netko drugi hoda ispred tebe.

Jer kad prestaneš slijediti i počneš djelovati (bez buke, bez glume, bez čekanja) ljudi to osjete. A onda te ne zovu “lider” zato što si to napisala u opisu profila. Zovu te tako jer si imala hrabrosti napraviti nešto. I to je moć koju ne možeš fejkati.

Izvor: Pexels

Ako stvarno želiš početi voditi…

  1. Prestani objavljivati ono što drugi očekuju i objavi ono što ti stvarno misliš.
  2. Pronađi jednu stvar koju svi rade na isti način i probaj ju napraviti potpuno drugačije.
  3. U svakom projektu pitaj: “Što bih napravio da sam ja CEO?” – pa to i napravi (na svojoj razini).

Lideri nisu glasni jer žele pažnju. Glasni su jer nose poruku. Ne kalkuliraju kako da se svide svima, oni jasno govore onima koji ih trebaju. Ako čekaš da ti netko da zeleno svjetlo, moglo bi ti cijeli život proći pod crvenim.

Zato, ako imaš ideju koja te drži budnim, ako u srcu osjećaš da nešto trebaš reći i stvoriti i ako si spremna izdržati početnu tišinu dok svi ostali skrolaju dalje, čestitamo, već si na putu stvaranja pravog leadershipa.

Izvor naslovne fotografije: Pexels

#BUSINESS #BUSINESS TRENDOVI #LIDERSTVO #ŽENSKOLIDERSTVO

Preporučeni sadržaj