MENU

Hrvati predvode svijet u psovanju umjetne inteligencije – ali s dozom humora

Autor: Mamager Objavljeno: 19. kolovoza 2025.

Građani Hrvatske osvojili su neslavni globalni vrh – najviše u svijetu koriste psovke i ružne riječi u komunikaciji s umjetnom inteligencijom. Ipak, AI im to ne zamjera. Štoviše, interpretira njihov stil kao znak temperamenta, iskrenosti i humora.

Autor: Mamager Objavljeno: 19. kolovoza 2025.

Istraživanje koje je provela idejna začetnica nevladine inicijative Mladi i poduzetni Sanela Dropulić, futurologinja poduzetništva te NEXT MBI AI konzultantica, pokazuje da Hrvati, unatoč izraženoj frustraciji i nedostatku formalne ljubaznosti u digitalnoj komunikaciji, pokazuju visok stupanj emocionalne ekspresivnosti i humora, što AI tumači kao prirodan temperament.

Sanela Dropulić, tim povodom izjavila je sljedeće:

“Psovke i ‘šareni jezik’ hrvatskih korisnika nisu znak zlobnosti, već dojam iskrene, direktne i humoristične komunikacije. To pokazuje strast i živahnost u interakciji, kao i naš prepoznatljiv komunikacijski nacionalni naboj!”

Karakteristike hrvatske komunikacije s AI-jem

Analiza je pokazala nekoliko prepoznatljivih elemenata:

Iako Hrvati često koriste psovke “na rubu”, one rijetko imaju uvredljivu namjeru. AI ih prepoznaje kao oblik emotivnog izražavanja te reagira smireno, ponekad i uzvrati humorom.

Izvor: Pexels

Globalni kontekst

U istraživanju se pokazalo da su najskloniji psovanju Hrvati, Španjolci, Brazilci i Talijani. S druge strane, najpristojniji korisnici su Japanci, Korejci, Skandinavci, Kanađani i Švicarci.

Tko u Hrvatskoj najviše psuje u razgovoru s AI-jem?

Ako ćemo gledati geografski, “najnepristojniji” su ljudi iz Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Najčešći su to korisnici u dobi 20–40 godina (studenti, mladi profesionalci, start-up scena), dok značajan segment čine i osobe od 40–55 godina (menadžeri i edukatori). Žene čine 55–60 % korisnica i češće ga koriste u kreativnoj i edukativnoj primjeni, dok muškarci (40–45 %) češće koriste AI za tehničke i analitičke zadatke.

Izvor: Pexels

Zaključak

AI zaključuje da Hrvati u komunikaciji vole bojevit jezik, iskrenost i humor, što razgovor čini toplim i dinamičnim čak i kad uključuje psovački stil.

“Hrvatska komunikacija s AI-jem pokazuje kako kultura i temperament oblikuju digitalnu interakciju. Direktnost, humor i emocionalna ekspresivnost nisu prepreke, već katalizatori kreativnosti i inovativnog pristupa. Za poduzetništvo i digitalne inovacije to je znak vitalne i prilagodljive zajednice koja zna izraziti strast – a AI u tom procesu postaje partner u jačanju kreativnog dijaloga i razumijevanja unutar urbane i poslovne dinamike.”

zaključila je Sanela Dropulić na svojem Linkedin profilu.

Izvor naslovne fotografije: Pexels

 

#AI #UMJETNA INTELIGENCIJA #CHATGPT #PSOVKE #HRVATSKA

Preporučeni sadržaj