Prije 10 godine, dvojac iz Zagreba, Roko Živković i Tomislav Pamuković, odlučio je zavrtjeti našu percepciju stvarnosti – doslovno. Danas, Muzej Iluzija ne samo da puni feedove i galerije na mobitelima, već i zračne luke i to na više od 60 lokacija diljem planeta – od Atlante do Dubaija.
U doba kad su iskustva važnija od suvenira, ovaj hrvatski kulturno-poduzetnički fenomen stasao je u najveći svjetski lanac privatnih muzeja. I sve to s DNA-om iz Oroslavja, gdje se i dalje proizvode iluzije koje obilaze svijet.
Desetljeće kasnije, Muzej Iluzija slavi svoj jubilarni rođendan kao što priliči pravom zabavljaču – s prvim Festivalom iluzija u Zagrebu i POP UP turnejom koja iluzije, tehnologiju i zabavu vozi doslovno do vašeg trga, rive ili tržnice.

Muzej Iluzija slavi 10 godina
Prije točno deset godina iz zagrebačke Ilice krenula je ideja Roka Živkovića i Tomislava Pamukovića, koju su mnogi tada smatrali iluzornom. Danas, zagrebački Muzej Iluzija slavi desetljeće postojanja, a kao globalni brend izvorno nastao u Hrvatskoj trenutačno posluje s preko 60 muzeja u svijetu, u 26 država, na četiri kontinenta i 20 milijuna posjetitelja.
Najveći je to lanac privatnih muzeja u svijetu kojima upravlja hrvatska tvrtka Metamorfoza iz Zagreba. Također, ovaj hrvatski projekt globalno uspješan može se pohvaliti i činjenicom da sve iluzije i eksponati nastaju u Oroslavju od strane razvojno-istraživačkog tima otkuda ih šalju dalje u svijet. Ovu važnu obljetnicu Muzej sada obilježava dvostrukim spektaklom - prvim Festivalom iluzija u Zagrebu i POP UP turnejom koja iluzije donosi u hrvatske gradove.

Festival iluzija u centru Zagreba
Od 26. do 29. lipnja, zagrebački Europski trg postat će domaćin prvog Festivala iluzija, događanja koje slavi znatiželju, igru i percepciju kroz bogat program za sve generacije.
Posjetitelje očekuju edukativne i zabavne radionice za djecu, iluzionistički show Luke Vidovića, kazališne predstave, kvizove i interaktivne instalacije. Odrasli će moći uživati u Paint & Wine radionicama, oslikavanju keramike sa Chia Cups studijem i jedinstvenom florističkom doživljaju Kolorflorist brenda Samonikla.
Trg će krasiti fotogenični POP UP eksponati u sklopu Samsung kamiona, a uz urbanu glazbenu kulisu posjetitelji mogu računati i na gastronomski ugođaj za koji će se pobrinuti RougeMarin.
Osim obilježavanja važnog jubileja, Muzej Iluzija na ovaj način zahvaljuje i svim partnerima, prijateljima, brendovima, institucijama, franšiznoj obitelji, ali ponajviše posjetiteljima te postavlja temelje novog, ljetnog festivala u Zagrebu. U suradnji s Gradom Zagrebom, Turističkom zajednicom Grada Zagreba, te tvrtkama Samsung i Lidl, partnerima projekta, zajednički stvaraju edukativan i zabavan sadržaj.


Iluzije u pokretu na POP UP turneji
Dok s nestrpljenjem iščekujemo Festival iluzija na zagrebačkom Europskom trgu, već sada imate priliku zakoračiti u svijet iluzija u sklopu Samsung Roadshowa koji donosi kombinaciju muzejske iluzije i tehnologije u Hrvatsku.
U sklopu proslave obljetnice, Muzej Iluzija i Samsung krenuli su na turneju kroz šest hrvatskih gradova, i to sa Samsung kamionom - interaktivnim mobilnim prostorom koji donosi najpoznatije muzejske eksponate i iluzije izravno u gradske prostore uz priliku isprobavanja najnovijih Samsung Galaxy uređaja i ekskluzivnih ponuda.
Bez ulaznice i najave, iluzije u pokretu postaju tako dijelom ulica, trgova i riva, a uz Galaxy AI i Google Gemini sjećanja ostaju zauvijek.
Turneja je započela na Sea Star Festivalu u Umagu, a tijekom lipnja i srpnja uzbudljiva POP UP prikolica s iluzijama i eksponatima će se zaustaviti i u:
- Osijeku (03.06. - 08.06.),
- Crikvenici (10.06. - 15.06.),
- Bjelovaru (18.06. - 22.06.),
- Zagrebu (26.06. - 29.06),
- Poreču (12.07. - 16.07.)
- te ponovno u Umagu (19.07. - 26.07.)

Deset godina nakon što je u malom zagrebačkom prostoru po prvi put otvorio vrata znatiželji i igri percepcije, Muzej Iluzija izrastao je u simbol inovativnog pristupa kulturi, obrazovanju i zabavi. Kroz desetljeće postao je jedno od najprepoznatljivijih hrvatskih kulturno-turističkih izvoznih uspjeha.
Ova obljetnica podsjetnik je na fascinantan put od lokalne ideje do globalnog fenomena, u sklopu kojeg iluzija, znanost i zabava nastavljaju oduševljavati generacije, kod kuće, ali i diljem svijeta.
Izvor naslovne fotografije: Muzej iluzija